Прогноз показників районного бюджету за основними видами доходів та видатків на 2020 рік
Обсяг ресурсу загального фонду районного бюджету на 2020 рік прогнозується в сумі 278721,1 тис.грн, із них: податки, збори та інші доходи – 99847,7 тис.грн, питома вага яких становить 35,8% , трансферти – 178873,4 тис.грн, або 63,9 % від прогнозного обсягу доходів загального фонду районного бюджету.
Обсяг ресурсу спеціального фонду районного бюджету на 2020 рік прогнозується у сумі 1335,7 тис.грн – це власні надходження бюджетних установ, з них: плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 1265,7 тис.грн та 70,0 тис.грн плата за оренду майна бюджетних установ.
Доходи районного бюджету
Обсяг надходжень до загального фонду (без трансфертів) районного бюджету складає 99847,7 тис.гривень.
Основним платежем надходжень загального фонду районного бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб – 92650,6 тис.грн, що становить 92,8 % від прогнозованого показника доходів загального фонду 2020 року. Згідно із Бюджетним кодексом України, норматив зарахування до районного бюджету податку на доходи фізичних осіб становить 60,0 відсотків від загального обсягу надходжень, що справляється на території району.
На 2020 рік заплановано надходження рентної плати за видобування нафти та природного газу (два відсотки), відповідно, у сумах 5100,0 тис. грн та 530,0 тис.гривень.
Надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування, (37%) планується в сумі 1350,0 тис.гривень.
При прогнозуванні інших видів доходів районного бюджету на 2020 рік враховано, їх фактичне поступлення за результатами 2018 року та очікуване виконання в 2019 році.
Від адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що здійснюється державною адміністрацією, за прогнозними розрахунками очікуємо 35 тис.грн, від адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до районного бюджету планується отримати 180 тис.гривень.
Заплановано надходження:
-податку на прибуток підприємств районної комунальної власності – 0,6 тис. грн та частини прибутку (доходу) господарських організацій (які належать до районної комунальної власності ), що вилучається до бюджету – 1,5 тис.грн;
Офіційні трансферти
Обсяги трансфертів плануються в сумі 178873,4 тис.грн:
-базова дотація для районного бюджету передбачено в сумі 28508,4 тис.грн (+6426,0 тис.грн до 2019 року);
-освітня субвенція з державного бюджету – 132714,6 тис.грн (+15742,9 тис.грн до2019 року);
-медична субвенція з державного бюджету – 7874,0 тис.грн (утримання вторинної медичної допомоги до 1 квітня 2020 року);
-дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 9634,4 тис.грн, що на 7209 тис.грн менше проти 2019 року;
- субвенції на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет - 142,0 тис.грн – на І квартал 2020 року.
Відповідно сформовано і прогнозний обсяг видатків.
Видатки районного бюджету
Розрахунок видатків районного бюджету здійснено з врахуванням :
розміру мінімальної заробітної 4723 гривні (ріст порівняно з 2019 роком 13,2 відсотка);
розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС 2102 гривень (ріст порівняно з 2019 роком – 9,4 відсотків);
розрахунок потреби в коштах на оплату комунальних послуг та енергоносіїв здійснено з врахуванням зростанням цін на енергоносії, із застосуванням в середньому на коєфіцієт 1,086, в тому числі при визначенні видатків на:
- оплату теплопостачання, водопостачання і водовідведення та інших енергоносіїв (КЕКВ 2271, 2272, 2275) на коефіцієнт 1,082;
- оплату електроенергії (КЕКВ 2273) на коефіцієнт 1,1;
- оплату природного газу (КЕКВ 2274) на коефіцієнт 1,062;
- індексу споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) – 106,0 відсотка, для розрахунку потреби в інших незахищених видатках.
Прогнозний обсяг видатків районного бюджету становить 280056,8 тис. грн., в тому числі:
- за загальним фондом – 278351,1 тис.грн;
- спеціальним фондом – 1705,7 тис.гривень.
Державне управління
Для районної ради у проекті бюджету на 2020 рік передбачено видатки по загальному фонду у сумі 5388,8 тис.грн на утримання органів місцевого самоврядування – апарату районної ради. На оплату праці з нарахуваннями передбачено 4946,9 тис.грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв –243,3 тис. грн, на інші видатки – 198,6 тис.гривень.
Освіта
На утримання закладів та установ освіти по загальному фонду заплановано видатки в сумі 214291,8 тис.гривень. У зазначеному обсязі видатків, що здійснюватимуться за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету, зокрема фінансування оплати праці з нарахуваннями педагогічних працівників загальноосвітніх закладів в сумі 132714,6 тис.гривень.
На утримання дошкільних відділень НВК та на утримання загальноосвітніх закладів плануються кошти в сумі 38894,5 тис.грн, в т.ч. за рахунок переданих з державного бюджету видатків з утримання загальноосвітніх шкіл в сумі 4817,2 тис.гривень На оплату праці з нарахуваннями заплановано 24107,2 тис.грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв установ галузі передбачено 11729,7 тис.грн, на медикаменти – 0,6 тис.грн, на харчування учнів - 623,5 тис.грн, на інші видатки – 2433,5 тис.гривень.
На утримання інших закладів освіти (дошкільних закладів, будинку дитячої та юнацької творчості, музичних шкіл, методичного кабінету, централізованої бухгалтерії, господарської групи та інклюзивно-ресурсного центру) плануються кошти в сумі 42670,0 тис.гривень. На оплату праці з нарахуваннями за обов‘язковими виплатами плануються кошти в сумі 37439,3 тис.грн , комунальних послуг та енергоносіїв – 2905,7 тис.грн, медикаментів – 9,4 тис.грн, продуктів харчування – 1133,0 тис.грн, на інші видатки – 1182,6 тис.гривень.
На надання допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, яким виповнюється 18 років передбачено кошти в сумі 12,7 тис.гривень.
Дошкільні заклади освіти, школи естетичного виховання дітей та загальноосвітні школи планують проведення видатків за рахунок надходження власних надходжень в сумі 1059,0 тис.грн, з них: на виплату заробітної плати та нарахувань на неї працівникам музичних шкіл – 288,0 тис.грн, придбання продуктів харчування – 551,0 тис.грн та інші видатки – 220,0 тис.гривень.
Охорона здоров'я
На охорону здоров’я на 2020 рік передбачено видатки у сумі 16842,8 тис. грн, у тому числі по загальному фонду – 16842,8 тис.грн, з яких кошти медичної субвенції з державного бюджету – 7874,0 тис.грн, кошти дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків з оплати енергоносіїв по закладах охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 4817,2 тис.грн, кошти субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров`я за рахунок коштів медичної субвенції – 142,0 тис.гривень.
На утримання центральної районної лікарні по загальному фонду заплановано 15296,3 тис.грн (медична субвенція – 7874,0 тис.грн, додаткова дотація на здійснення переданих видатків по закладах охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 4817,2 тис.грн), на комунальне некомерційне підприємство “Сколівська районна стоматологічна поліклініка” – 183,5 тис.грн (видатки на оплату праці молодшого медичного персоналу – 80,0 тис.грн, видатки на оплату енергоносіїв за рахунок коштів додаткової дотації на оплату енергоносіїв – 103,5 тис.грн), на комунальне некомерційне підприємство “Сколівський центр первинної медичної допомоги” – 1071,0 тис.грн (видатки на оплату праці молодшого медичного персоналу – 400,0 тис.грн видатки на оплату енергоносіїв за рахунок коштів додаткової дотації на оплату енергоносіїв – 671,0 тис.грн).
Видатки на оплату праці з нарахуваннями працівникам районних закладів охорони здоров’я за рахунок медичної субвенції з державного бюджету передбачено у сумі 7097,2 тис.грн (КНП “Сколівська ЦРЛ”).
Не оплату комунальних послуг та енергоносіїв КНП “Сколівська ЦРЛ” передбачено 7422,3 тис. гривень.
На медикаменти та продукти харчування заплановано видатки, відповідно, у сумах 277,5 тис.грн та 66,2 тис.грн, на інші видатки – 433,1 тис.гривень.
На централізовані заходи з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет планується використати 142,0 тис. гривень за рахунок субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров`я за рахунок коштів медичної субвенції.
Слід зазначити, що надання медичної субвенції з державного бюджету та субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров`я за рахунок коштів медичної субвенції (для забезпечення хворих препаратами інсуліну) збережено тільки до 1 квітня 2020 року.
На інші програми та заходи у сфері охорони здоров'я передбачено 150,0 тис.грн на реалізацію Програми профілактики та лікування стоматологічних захворювань у дітей та окремих категорій дорослого населення Сколівського району на 2020 рік
Соціальний захист та соціальне забезпечення
З 1 січня 2020 року, відповідно до норм бюджетного законодавства, Міністерству соціальної політики України передано видатки, які на сьогодні здійснюються за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, зокрема, на надання пільг та житлових субсидій на придбання твердого та рідкого палива і скрапленого газу, які включено до складу програми на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг та на видатки державних соціальних допомог.
Отже, видатки районного бюджету на галузь соціального захисту та соціального забезпечення за рахунок надходжень податків і зборів визначено у сумі 18881,5 тис. гривень. Загальний обсяг цих видатків розподілено таким чином:
- видатки центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді передбачаються в сумі 1271,5 тис. гривень. Фонд оплати праці з нарахуваннями розраховано в загальній сумі 1182,3 тис.гривень. На оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачено 33,8 тис.гривень. Інші видатки – 55,4 тис.гривень.
- на утримання територіального центру соціального обслуговування у сумі 16006,7 тис.гривень. Видатки на заробітну плату з нарахуваннями обраховані в сумі 15550,6 тис.гривень. На енергоносії планується спрямувати 74,9 тис.гривень. Інші видатки складають 381,2 тис.гривень. Територіальним центром по спеціальному фонду, за рахунок надходження платних послуг, планується використати 240,7 тис.грн, з них: на виплату заробітної плати з нарахуваннями на неї – 228,0 тис.грн, проплату за спожиті енергоносії – 5,0 тис.гривень.
- на надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги – 242,9 тис.гривень.
- на районні програми по соціальному захисту планується спрямувати 1360,4 тис.гривень.
Культура і мистецтво
Прогнозний обсяг видатків на установи культури на 2020 рік складає 14813,6 тис. гривень.
Видатки на заробітну плату з нарахуваннями обраховані в сумі 12977,4 тис. гривень. На видатки за споживання енергоносіїв планується спрямувати 1324,5 тис. гривень.
Для забезпечення діяльності бібліотек по загальному фонду заплановано 5804,7 тис.грн, в т.ч. на оплату праці з нарахуваннями – 5485,2 тис.грн, на оплату енергоносіїв – 250,0 тис.грн, на інші видатки – 69,5 тис.гривень.
По спеціальному фонду плануються видатки на фінансування Районної програми поповнення бібліотечних фондів на 2019 рік - 20,0 тис.гривень.
На утримання історико-краєзнавчого музею “Сколівщина” заплановано по загальному фонду кошти в сумі 427,9 тис.грн, в т.ч. на оплату праці з нарахуваннями – 264,4 тис.грн, на оплату енергоносіїв – 106,3 тис.грн, на інші видатки – 57,2 тис.гривень.
На утримання народних домів та районного будинку культури "Бескид" заплановано по загальному фонду кошти в сумі 7857,8 тис.грн, в т.ч. на оплату праці з нарахуваннями – 6581,2 тис.грн, на оплату енергоносіїв – 933,1 тис.грн, на інші видатки – 343,5 тис.гривень.
На централізовану бухгалтерію заплановано 723,2 тис.грн, в т.ч. на оплату праці з нарахуваннями – 646,6 тис.грн, на оплату енергоносіїв – 35,1 тис.грн, на інші видатки – 41,59 тис.гривень.
Надходження платних послуг у закладах культури прогнозуються у сумі 36,0 тис.грн, які планується спрямувати на проведення інших видатків.
Фізична культура і спорт
Видатки на фізичну культуру і спорт заплановані в обсязі 1843,6 тис. грн і передбачаються на:
- утримання та навчально-тренувальну роботу дитячо-юнацької спортивної школи на загальну суму 1517,6 тис. грн, в тому числі на виплату заробітної плати з нарахуваннями на неї заплановано 1141,6 тис.грн, інші видатки – 376,0 тис.грн;
- проведення навчально-тренувальних зборів і змагань – 246,0 тис.грн;
- підтримка спорту вищих досягнень та організацій, які здійснюють фізкультурно-спортивну діяльність в регіоні – 80,0 тис.гривень.
Міжбюджетні трансферти
Планується видатки на виділення іншої додаткової дотації дефіцитним місцевим бюджетам в сумі 5000 тис.гривень.
РЕЗЕРВНИЙ ФОНД
Резервний фонд районного бюджету заплановано в сумі 300,0 тис.гривень.
СПЕЦІАЛЬНИЙ ФОНД
Видатки спеціального фонду районного бюджету на 2020 рік визначені в сумі 1705,7 тис.грн, з них 1335,7 тис.грн спрямовуються на утримання бюджетних установ і організацій районного підпорядкування за рахунок власних надходжень та 370,0 тис.грн фонду розвитку – на виконання районних галузевих програм.
Отже, за попередніми розрахунками установи та заклади, які фінансуються за рахунок податків і зборів, базової дотації та дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету незабезпечені асигнуваннями на оплату праці з нарахуваннями працівників за обов‘язковими виплатами на суму 5606,7 тис.гривень. Незабезпечена потреба в коштах на оплату праці з нарахуваннями працівників закладів вторинної медицини за рахунок медичної субвенції з державного бюджету становить 1910,2 тис.грн, та педпрацівникам закладів загальної середньої освіти 1485,4 тис.гривень.
Таким чином, дефіцит фонду оплати праці складає 9002,3 тис.грн, прогнозоване невиконання 18950,6 тис.грн, тобто загальна потреба в обігових коштах на утримання розгалуженої мережі бюджетних установ складає 27952,9 тис.гривень.
Видатки на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами заплановано в повному обсязі.
СЕРЕДНЬОСТРОКОВИЙ ПРОГНОЗ ПОКАЗНИКІВ РАЙОННОГО БЮДЖЕТУ
НА 2021-2022 РОКИ
тис.грн.
Найменування показника |
2021 рік |
2022 рік
|
Загальний обсяг доходів |
270916,4 |
287183,0 |
у т.ч. податки, збори, платежі та інші надходження |
83093,1
|
87678,8 |
з них: |
|
|
податок з доходів фізичних осіб |
74156,3 |
77864,1
|
Офіційні трансферти |
187823,3 |
199504,2 |
Загальний обсяг видатків |
270916,4 |
287183,0 |
з них: |
|
|
Державне управління |
3953,8 |
4308,5 |
Освіта |
218685,3 |
232777,0 |
Охорона здоров’я |
2211,0 |
|
Соціальний захист та соціальне забезпечення |
16172,9 |
17689,4 |
Культура і мистецтво |
27163,8 |
29662,2 |
Фізична культура і спорт |
2429,6 |
2445,9 |
Резервний фонд |
300,0 |
300,0 |
ДОХОДИ
Обсяг дохідної частини районного бюджету у 2021 році прогнозується у сумі 270916,4 тис. грн, у 2022 році – 287183,0 тис. гривень.
Прогноз доходів районного бюджету розроблено на підставі очікуваних показників економічного та соціального розвитку району та можливості забезпечення сталого позитивного розвитку економіки. Враховано також динаміку надходжень протягом останніх років і прогнозні дані податкових, фінансових та інших органів.
ВИДАТКИ
Обсяг видаткової частини районного бюджету у 2021 році прогнозується у сумі 270916,4 тис. грн, у 2022 році – 287183,0 тис. гривень.
Розрахунок проведено із урахуванням росту реальної середньомісячної заробітної плати, зростання індексу споживчих цін та індексу інфляції у середньому на 5 відсотків у 2021 році та 5,5 відсотків у 2022 році.
При цьому, виконання вказаних завдань збалансоване за доходами та видатками.
У розрізі головних розпорядників бюджетних коштів зазначені видатки наведені у таблиці вище.
В основу прогнозних показників покладено відповідні макроекономічні показники, враховано наміри Уряду щодо проведення структурних реформ у бюджетній сфері та економіці.
Фінансування бюджетних програм у 2021-2022 роках здійснюватиметься в межах фінансових можливостей відповідного бюджетного року з урахуванням економії бюджетних коштів, оптимізації мережі бюджетних установ і їх видатків.