Про виконання місцевих бюджетів Сколівського району станом на 01.03.2018
До загального фонду місцевих бюджетів району у січні-лютому 2018 року надійшло 13218,1 тис.грн податків, зборів (обов’язкових платежів), що складає 112,7 відсотка до затверджених показників на звітний період (+1488,2 тис.гривень). Виконання річних планових показників за доходами загального фонду забезпечено на 12,3 відсотка. Порівняно з аналогічним періодом минулого року поступлення доходів зросло на 113,9 відсотка, або 1615,0 тис.гривень.
Ріст зумовлений за рахунок таких надходжень, як податку з доходів фізичних осіб (+ 1037,0 тис.грн), єдиного податку (+202,5 тис.грн), податку на нерухоме майно (+81,6 тис.грн), плати за надання адмінпослуг (+348,6 тис.грн). Також, із внесеними змінами до Бюджетного кодексу України стосовно зарахування з 1 січня 2018 року до місцевих бюджетів 5 відсотків рентної плати за видобування нафти, природного газу та газового конденсату, у лютому місяці поступлення склали 642,1 тис.гривень.
Разом з тим, проти аналогічного періоду минулого року на 677,4 тис.грн зменшилось поступлення акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, так як протягом січня та лютого не надходить акцизний податок з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне).
Спад поступлення має місце з надходження плати за землю на 102,1 тис.грн (в динаміці 93%), в результаті внесення змін до Податкового кодексу України стосовно плати за землю за земельні ділянки, надані для залізниць у межах смуг відведення.
Із 31 бюджетів району не забезпечили виконання запланованих обсягів доходів на відповідний період шість місцевих рад, зокрема: В.Синьовидненська селищна рада – 94,6 % (-37,8 тис.грн), Довжківська – 34,5% (-37,7 тис. грн), Завадківська – 31,0% (-27,8 тис.грн), Задільська – 40,1% (-35,1тис.грн), Росохацька - 81,6 % (-11,5 тис.грн), та Ямельницька – 66,4 % (-15,0 тис.грн), сума недоотриманих доходів склала 164,9 тис.гривень. Невиконання склалось за рахунок недоотримання єдиного податку, рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів та акцизного податку з виробництва та ввезення пального.
За січень-лютий звітного року до районного бюджету надійшло 7471,1 тис.грн доходів загального фонду (без трансфертів), що становить 108,6 відсотка (+593,3 тис.грн) уточнених показників на звітний період та 10,7 відсотка до затверджених показників на рік. До спеціального фонду місцевого бюджету району надійшло податків і зборів у сумі 630,2 тис.грн., з них 525,1 тис.грн – це власні надходження бюджетних установ, 13,8 тис.грн екологічний податок, 8,1 тис.грн надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, 60,4 тис.грн грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, 14,4 тис.грн надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та кошти від продажу землі 8,4 тис.гривень.
З державного бюджету отримано в повному обсязі базову дотацію в сумі 2618,0 тис.грн, освітню та медичну субвенції, відповідно, в сумах 16258,6 тис.грн та 6273,0 тис.гривень. З обласного бюджету в повному обсязі отримано дотацію на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я в сумі 2209,7 тис.гривень .
Надходження соціальних субвенції склали 32080,6 тис.грн, з них:
-на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг 9355,0 тис.грн, що становить 100% до призначень на звітний період;
-на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу 1490,4 тис.грн або 82,1% планових показників на відповідний період;
-на виплату допомоги сім`ям з дітьми, малозабезпеченим сім`ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги 21055,2 тис.грн (89,3%);
- на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях 180,0 тис.грн (99,6%).
З обласного бюджету за рахунок коштів медичної субвенції надійшло 72,8 тис.грн для лікування окремих захворювань, з яких використано 41,9 тис.грн на централізовані заходи з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет. Крім цього, на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань (реалізація у Львівській області Урядової програми “Доступні ліки”) надійшло 219,6 тис.грн, з яких використано 92,0 тис.гривень.
Із бюджету Славської селищної ради надійшло 128,9 тис.грн субвенції на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров`я за рахунок коштів медичної субвенції з державного бюджету на виплату заробітної плати працівникам Сколівської центральної районної лікарні.
З місцевих бюджетів до районного бюджету надійшло 253,7 тис.грн іншої субвенції, в тому числі із бюджету Славської селищної ради - 226,4 тис.гривень.
Видатки загального фонду зведеного місцевого бюджету району на 01.03.2018 року склали 64763,9 тис.грн. або 75,4 відсотка до планових призначень на вказаний період, з них видатки районного бюджету - 61383,5 тис.грн або 75,5 % до планових показників на відповідний період.
У загальній структурі видатків району найбільшу питому вагу займають видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення населення – 31428,8 тис.грн або 48,5%. Видатки на освітню галузь склали 20403,2тис.грн, на охорону здоров’я – 6600,3 тис.грн, що становить, відповідно, 31,5% та 10,2% до загального обсягу видатків.
Видатки спеціального фонду зведеного місцевого бюджету району на звітну дату склали 1901,1 тис.грн, що становить 8,4 % до річних призначень із врахуванням змін. Найбільшу питому вагу видатків спеціального фонду займають видатки на виконання інвестиційних проектів в рамках здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (реконструкція з добудовою Верхньорожанської школи І-ІІ ст. на 180 учнівських місць в с.Верхня Рожанка) – 812,2 тис.грн або 42,7 відсотка загального обсягу видатків, апарат управління – 384,4 тис.грн або 20,2% (проведення капітального ремонту адмінприміщення Верхньосиньовидненської селищної ради), освіту – 202,1 тис.грн або 10,6 відсотка.
Заробітна плата працівникам установ соціально-культурної сфери виплачена за січень та І половину лютого з урахуванням мінімальної заробітної плати та І-го тарифного розряду єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів, надбавок стримуючого характеру. Також, профінансовано захищені та інші видатки.
Станом на 01.03.2018 року заборгованість по загальному фонду за рахунок державних субвенцій складала 17795,8 тис.грн, в тому числі по наданих населенню субсидіях та пільгах з оплати ЖКП, відповідно, 17331,5 тис.грн та 464,3 тис.гривень.
По спеціальному фонду кредиторська заборгованість відсутня.
За наслідками проведеної експертизи рішення Сколівської районої ради від 14.12.2017 року №379 “Про районний бюджет Сколівського району на 2018 рік” за розрахунками департаменту фінансів району не вистачає асигнувань на оплату праці в сумі 14203,3 тис.грн, в тому числі: установам освіти – 5306,7 тис.грн, охорони здоров”я – 4908,5 тис.грн, соціального захисту населення – 1683,6 тис.грн, культури – 2118,6 тис. грн, фізичної культури і спорту – 185,9 тис.гривень.
З метою запобігання ризиків розбалансування районного бюджету розпорядженням райдержадміністрації від 31.01.2018 року №22 затверджено план заходів щодо наповнення місцевих бюджетів, вишукання додаткових джерел надходжень до бюджетів, дотримання жорсткого режиму економії бюджетних коштів і посилення фінансово-бюджетної дисципліни у 2018 році.
Очікуваний обсяг додаткових надходжень на 2018 рік за затвердженими заходами становить 2200,0 тис.грн, в тому числі за рахунок: детінізації економіки – 205,0 тис.грн, перегляду ставок місцевих податків і зборів – 15,8 тис.грн, активізації роботи з ліквідації заборгованості зі сплати податків та зборів – 1758,0 тис.грн, інших заходів щодо збільшення власних надходжень – 221,2 тис.гривень.
Фактично в січні-лютому до місцевих бюджетів району додатково надійшло 231,2 тис.грн доходів (10,5%), з них за рахунок: детінізації економіки – 3,5 тис.грн, перегляду розміру ставок єдиного податку, ставок за оренду землі – 6,7 тис.грн, активізації роботи з ліквідації заборгованості зі сплати податків та зборів – 132,0 тис.грн, інших заходів щодо збільшення власних надходжень – 89,0 тис.гривень.
Заходами щодо дотримання жорсткого режиму економії бюджетних коштів і посилення фінансово-бюджетної дисципліни передбачено зекономити 7876,6 тис.грн, тому числі за рахунок:
- скорочення штатної чисельності працівників – 1066,8 тис.грн;
- реорганізації та закриття установ – 1287,6 тис.грн;
- надання відпусток без збереження заробітної плати– 2708,0 тис.грн;
- не заповнення тимчасово вакантних посад - 5,6 тис.грн;
- обмеження виплат необов"язкового характеру – 1957,4 тис.грн;
- економного використання енергоносіїв – 288,9 тис.грн;
- скорочення непершочергових видатків – 562,3 тис.гривень.
В січні-лютому установами культури обмежено виплати необов’язкового характеру на суму 70,0 тис.гривень.
З метою ліквідації дефіциту, за рахунок вільного залишку коштів загального фонду районного бюджету, на оплату праці працівників бюджетних установ району спрямовано 5887,4 тис.гривень.
Аналіз виконання місцевих бюджетів району станом на 01.03.2018