Учнівське самоврядування - школа демократії
25 березня у Підгородецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся тренінг для учнівського самоврядування «Учнівське самоврядування - школа демократії» у рамках програми «Демократична школа». Ольга Прецель, директор школи, провела для учнів цікавий мотиваційний тренінг. На початку спільної роботи був проведений тест на знайомство «Рифмуємо імена» та вправа на взаємодію «Імпульс». Вправа "Що для мене самоврядування у нашій школі?" розкрила суть цього поняття через їх досвід участі в шкільному органі самоврядуванні "ТЕМП". Під час тренінгу учні вчилися визначати особистісні і групові пріоритетні цінності, працювати в команді, вчились аналізувати потреби та проблеми молоді.
Учнівське самоврядування, щоб бути ефективним повинно зреалізовувати завдання, які є важливими для учнів школи та відповідають їх реальним потребам. Молоді люди, тобто учнівське самоврядування, мають загальний вплив на шкільні справи, якщо вони:
- аналізують проблеми та потреби молоді;
- обговорюють їх;
- шукають спільні найкращі вирішення;
- спільно втілюють їх у життя
Ольга Іванівна зауважила, що ці чотири кроки є суттю методу діяльності учнівського самоврядування «Від діагностик до вирішення».
Цікавою була вправа «УС- аналіз», де учні відповідали на ряд запитань ( Що подобається в роботі? Що б хотіли змінити? Яку проблему хотіли б вирішити? Яку потребу хотіли б задовольнити?) та вправа «Текст з підтекстом», де учні змогли побачити те, що заховано за фасадом явища.
У цьому тренінгу взяла участь тренер програми «Демократична школа» Оксана Полівчак, спостерігаючи за активністю членів учнівського самоврядування.
Завершився тренінг вправою «Надбання», де учні підбили підсумки та поділилися рефлексією щодо проведення тренінгу. Прощання учасників тренінгу відбулось на позитивній ноті - вправою «Соняшник», де кожен сказав сам собі: «Я наповнений життєвою силою, і у мене є енергія для росту і розвитку».