Про підсумки роботи із зверненнями громадян в Сколівській районній державній адміністрації за 2016 рік
Робота щодо розгляду звернень громадян у Сколівській районній державній адміністрації та в органах місцевого самоврядування проводилась у відповідності до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 7 лютого 2008 року №109/2008.
Всього протягом 2016 року до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування надійшло 10519 звернень громадян, що на 2558 одиниць більше, ніж за 2015 рік (7961). З них – 2294 надійшли поштою в тому числі електронною, 6375 – звернень, подані на особистому прийомі.
Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до Сколівської райдержадміністрації за 12 місяців 2016 року свідчить про збільшення їх кількості у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року. Так, протягом січня-грудня 2016 року до райдержадміністрації надійшло 1120 звернень, що на 526 більше, ніж за аналогічний період 2015 року (594). З них – 792 надійшли поштою (в тому числі електронною «гарячі лінії»-782), 328 громадян звернулись на особистому прийомі.
Громадян найбільш турбували питання щодо соціального захисту населення, надання субсидій, підсобного господарства, питання комунального господарства - це прохання посприяти у благоустрої території, будівництві та ремонті місцевих доріг, газифікації населених пунктів та власного житла громадян, вартості житлово-комунальних послуг, водопостачання та водовідведення, ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж, робота пасажирського транспорту та перевезення пільгових категорій громадян. Значна кількість громадян зверталась щодо спірних питань по земельних ділянках, дорогах, заїздах до господарств, соціальних виплатах.
Протягом 2016 року із вищих органів влади надійшло 11 звернень.
Значна кількість звернень надійшла на урядову гарячу лінію 396.
Результати аналізу звернень громадян за характером порушених у них питань стосується здебільшого соціального захисту, передусім – надання одноразово адресної грошової допомоги учасникам АТО 140 звернень, соціальних виплат та субсидій — 28, земельних питань-75. Найбільша кількість звернень стосується соціальних виплат.
В Сколівській райдержадмінстрації забезпечено цілодобове прийняття звернень громадян, що поступають за номером “112.” Визначено відповідальних працівників, які цілодобово приймають звернення.Підготовлено розпорядження про створення “Гарячої лінії району.”
Протягом 2016 року на гарячу лінію 112 надійшло 386 звернень.
Аналіз даних про кількість повторних звернень, що надійшли до райдержадміністрації протягом 2016 року (12) у порівнянні з 2015 роком (6) свідчить, що їх кількість збільшилась. Переважно це питання, які стосуються питань освіти
Індивідуальні звернення становили 97 % (у 2014 році – 93%), колективні – 3% (у 2015 році – 7%). В 27 колективних зверненнях звернулося 1226 громадян в тому числі-836 громадян звернулося від громади смт. В-Синьовидного, щодо питання об»єднання територіальних громад .
Протягом 2016 року у зверненнях громадян було порушено 1137 питань, що на 543 більше, ніж за 2015 рік (594). Порівняльний аналіз кількості звернень громадян в розрізі питань, які надійшли до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування свідчить про збільшення звернень за деякими видами питань.
Як і в попередні періоди, найбільш актуальними залишаються питання соціальних виплат, надання субсидій - 40% від загальної кількості усіх звернень за 2016 рік (у 2015 році – 28,6 %).Мешканців району турбують питання щодо отримання матеріальної допомоги на лікування і оздоровлення, пенсійного забезпечення, соціальних виплат, надання субсидій.Питання комунального господарства-25,4% від усіх звернень, (у 2015 році – 5 %).
Питання.аграрної політики та земельних відносин – 9 % від загальної кількості усіх звернень (у 2015 році – 16 %). В таких зверненнях найчастіше порушуються питання щодо приватизації земельних ділянок та встановлення меж між господарствами. Часто вирішення їх проводиться з виїздом на місце.
Питання житлової політики становлять 1,5 % (у 2014 році –0,7%).
Питання транспорту і зв»язку становили 3,5 %, а у 2015 році – 14 %; освіти – 3,2 % (у 2015 році – 2,2 %).
Основною причиною звернень громадян до органів влади є їх соціальна незахищеність та важкий матеріальний стан. Тому в переважній більшості авторами заяв є пенсіонери, учасники АТО, інваліди, члени багатодітних сімей, одинокі матері, вдови, які виховують неповнолітніх дітей, матері-героїні.
Із загальної кількості заявників, які зазначили свій соціальний стан, надійшли звернення від: учасників та інвалідів війни, учасників АТО – 16% усіх звернень, інвалідів І, ІІ ,ІІІ групи – також 6%, членів багатодітних сімей і одиноких матерів, матерів-героїнь – 21%. У зверненнях громадян зазначених категорій частіше порушувались питання житлово-комунального і соціального забезпечення, надання житла, земельні питання. Райдержадміністрація приділяє особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються громадяни даних категорій.
Аналіз кількісного надходження звернень громадян протягом 2016 року свідчить, що найбільше надійшло звернень від мешканців м.Сколе, села В.Синьовидне , Волосянка, Завадка, Верхнячка, Урич.
До числа селищ, сіл, громадяни яких найбільше звертаються з різних питань (найбільше з земельних), належать: Славсько, Верхнє Синьовидне, Козьова, Нижнє Синьовидне, Волосянка, Верхня Рожанка.
Найменше звернень надійшло від жителів Довжок, Задільсько, Жупани, Ямельниці,Хітара, Опорця.
Щодо розгляду всіх пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли до райдержадміністрації, звернень громадян, поданих на особистому прийомі, вживались відповідні заходи.
За результатами звернень громадян вирішено позитивно вирішено 864 питань, відмовлено у задоволені 6, дано роз’яснення на 250 звернень.
Сколівська райдержадміністрація постійно вдосконалює роботу із зверненнями громадян. Два рази на рік на засіданнях колегії РДА розглядається зазначене питання. Затверджені графіки виїзних прийомів громадян керівництвом РДА в населені пункти району.
Систематично проводяться зустрічі голови райдержадміністрації з мешканцями райони. Голова протягом 2016 року провів 50 зустрічей з громадськістю в населених пунктах району.
Під час зустрічей в адміністративних центрах місцевих рад були присутні представники активів населених пунктів , що входять до складу рад .
В населених пунктах, де були озвучені проблемні питання, які необхідно вирішувати першочергово , було проведено повторно зустрічі з громадськістю.
Такі зустрічі відбулись в 20 населених пунктах району.
Щомісячно у райдержадміністрації проводиться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. На таких засіданнях проводиться всебічний контроль за розглядом звернень громадян, вирішуються порушені у них проблеми, вживаються заходи щодо задоволення законних прав та інтересів громадян і підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян.
У нас в районі є громадяни, які постійно пишуть листи до різних інстанцій, хоч їм декілька раз надавались роз’яснення з тих чи інших питань. З такими людьми працюємо по-особливому. З метою забезпечення конституційних прав і свобод громадян, підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян місцевих органів влади й надалі буде приділятись постійна і неослабна увага роботі зі зверненнями громадян як одному з пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади.