Сколівська районна державна адміністрація
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Розвиток критичного мислення учнів на уроках української мови та літератури

Дата: 13.02.2020 17:30
Кількість переглядів: 314

У середу, 12 лютого 2020 року, на базі Підгородецької ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся семінар, у якому взяли участь учителі-філологи, які працюють у закладах освіти Підгородецького освітнього округу, а також методистка районного відділу освіти Храмченко О.О..

     Олександра Олегівна розповіла про те, що інтеграція української освіти в європейський контекст зумовлює введення до навчальних програм такого виду робіт, як есе, спрямованого на активізацію навчально-пізнавальної діяльності дитини. Методистка докладно розповіла про есе як вид самостійної творчої  письмової роботи, ознакою якого є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу.

      Потім  методистка порушила ще одну важливу актуальну тему – STREAM- освіту, яка формує ерудовану, компетентісну та цілісну особистість.

      Майстер-клас «Розвиток критичного мислення учнів на уроках української мови та літератури» провела вчителька української мови та літератури Підгородецької ЗОШ І-ІІІ ст. Шукатка Л.П., взявши за епіграф слова Д.Дьюї, де зазначено: «Фундаментальна мета сучасної освіти полягає не в наданні учням інформації, а в тому, щоб розвивати в них критичний спосіб мислення». Вчителька поділилася досвідом щодо використання технологій критичного мислення, зупинившись зокрема на трьох фазах зазначених стратегій – актуалізації, побудові знань та консолідації.

       Вчителі, об’єднавшись у групи, «побували» в ролі учнів, позаяк виконували найрізноманітніші завдання: вирішували проблемні питання, малювали музику словами, розв’язували  асоціативні головоломки нового покоління – кроссенси, створювали літературний монтаж.

   Цікавим був метод «Дискусійна сітка Елвермана», під час застосування якого обговорювалось питання «Гриць Летючий: жертва чи злочинець?» (за новелою В.Стефаника «Новина»). Групи вчителів, добираючи аргументи, доводили свої полярні позиції.

       Пізнавальним елементом майстер-класу виявилося створення хоку (хайку) як виду художньої рефлексії.

        Насамкінець Храмченко О.О. подякувала всім учасникам семінару за цікаву та змістовну роботу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора