В державній службі зайнятості з 01 січня 2020 року стартував Інститут «Консультант роботодавця»
Так, з 01 січня 2020 року в роботу всіх центрів зайнятості/філій державної служби зайнятості запроваджено Інститут «Консультант роботодавця» (наказ Державного центру зайнятості від 27.12.2019 № 160). Зміни, що запроваджуються в роботі з роботодавцями є вимогою часу та важливою складовою розвитку державної служби зайнятості.
Завданням Інституту «Консультант роботодавця» є побудова якісно нових рівнів взаємодії з роботодавцями через покращення електронних сервісів та модернізацію служби зайнятості на підставі світових практик.
Його мета: оптимізація процесів укомплектування вакансій на замовлення роботодавців і працевлаштування осіб, що звернулись за допомогою у пошуку роботи; профілактика довготривалого безробіття.
За кожним роботодавцем закріплено Консультанта, який володіє детальною інформацією щодо функціонування підприємства, його поточної та перспективної потреби у кадрах для вироблення результативних напрямів подальшої співпраці зі службою зайнятості. Всім роботодавцям надаються індивідуальні послуги з урахуванням виду економічної діяльності, специфіки роботи та чисельності працюючих, а також особливостей розвитку локальних ринків праці. Досягнення зазначених цілей можливе завдяки переорієнтації фахівців служби зайнятості з формальної реалізації своїх функцій на якісне обслуговування кожного клієнта, задоволення його індивідуальних потреб. Як наслідок – побудова ефективної взаємодії ДСЗ з роботодавцями та особами, які шукають роботу, доведення переваг співпраці зі Службою.
Побудова довірливих стосунків з роботодавцем, обізнаність про його кадрові потреби, специфіку економічної діяльності; підбір унікального комплексу послуг відповідно до його запиту; надання послуг на високопрофесійному рівні з залученням сучасних засобів комунікації - таке функціональне навантаження має посада «консультант роботодавця».
Планується, що запровадження службою зайнятості інституту консультанта роботодавця дозволить:
- суттєво розширити канали пошуку вакансій та шукачів роботи, сформувати найбільшу, а головне актуальну і достовірну базу даних, єдину для всієї України;
- надавати адресні, спеціалізовані та ефективні послуги з використанням зручних електронних сервісів;
- дієво вирішувати кадрові проблеми роботодавців та скоротити терміни укомплектування вакансій;
- підвищити зацікавленість громадян у легальному працевлаштуванні в Україні;
- оперативно налагоджувати співпрацю з новоствореними підприємствами;
- удосконалити систему професійного навчання безробітних для результативного працевлаштування;
- підвищити обізнаність роботодавців щодо вимог трудового законодавства, нюансів регіонального ринку праці, сучасних світових практик в роботі з персоналом тощо.
Проте головне в підготовці консультантів не оволодіння певним набором методів і технологій, а зміна погляду кожного фахівця Служби на взаємодію з роботодавцями, усвідомлення ними того факту, що кожна особа, яка звернулась до ДСЗ – це клієнт з унікальними потребами, які необхідно задовольнити якнайкраще. В решті – розуміння особистої відповідальності за реалізацію всіх етапів співпраці: від першої комунікації до остаточного вирішення питання.
Державна служба зайнятості запроваджує зміни в обслуговуванні. Та це не заміна старих вивісок на нові. Зміни потрібні, щоб стимулювати довіру, ентузіазм, залученість в загальну справу перш за все співробітників Служби. Зміни потрібні, що повернути довіру і соціальну відповідальність у клієнтів. Налагодити з ними ефективну взаємодію, щоб акумулювати ресурси для забезпечення благополуччя громади, регіону, країни.
Начальник відділу взаємодії з
роботодавцями Сколівської РФ ЛОЦЗ
Василь Меленчук